Vergroot de kans op terugkerende klanten met een commercieel opleidingsplan

Wist je dat commerciële mensen net zo belangrijk voor uw garagebedrijf zijn als monteurs. Het hebben van de juiste commerciële instelling of deze vaardigheden aanleren kan soms best lastig zijn. Daarom heeft Automotive Academy het commercieel opleidingsplan bedacht. Tijdens het volgen van deze opleiding ontwikkel je deze vaardigheden. Denk aan het maken en houden van tevreden klanten, het opbouwen en onderhouden van klantrelaties of het verbeteren van bedrijfsprocessen. Dankzij deze vaardigheden kan jij je als autobedrijf onderscheiden van je concurrenten.

Nieuwe klanten werven

Klantrelatiebeheer is erg belangrijk voor een bedrijf. Klanten tevreden houden is een essentieel onderdeel van uw werk. Daarnaast moet er aandacht besteed worden aan het uitbreiden van je netwerk. Zo bereik je nieuwe klanten. Kijk bijvoorbeeld alleen eens naar familie, kennis of vrienden. Zouden zij misschien niet iets kunnen betekenen voor je bedrijf? Dankzij je netwerk kan je de naamsbekendheid van jouw bedrijf vergroten en hierdoor weer nieuwe klanten bereiken. Waar kun je nou laagdrempelig netwerken? En hoe krijg je inzicht in je eigen netwerk? Allemaal dingen die wij je tijdens het commercieel opleidingsplan vertellen en leren met oefeningen uit de praktijk.

Houdt contact via social media

Hoe kan je het beste communiceren met jouw klant? Dat is geheel afhankelijk van de doelgroep. Op welke doelgroep richt jij je? Zijn dit voornamelijk mensen met een nieuwe auto of heb je vooral veel vaste klanten? Welke strategie je hanteert, hangt hiervan af. Zo kun je jouw huidige klanten eenvoudig bereiken middels een nieuwsbrief. Nieuwe klanten bereik je misschien eenvoudiger via social media of de lokale krant. Als je een duidelijke strategie volgt, geeft het voldoening als je zelf ziet dat wat jij doet effectief is voor jouw garage. Geen onnodig geld uitgeven en toch de doelgroep optimaal kunnen bereiken? Een commercieel opleidingsplan voor jouw garage biedt hiervoor een uitkomst. Tijdens deze opleiding leer je hoe je jouw doelgroep in kaart brengt en welke middelen je hiervoor in kan zetten. 


Een commercieel opleidingsplan heeft dus veel te bieden voor een garagebedrijf. Naast bovenstaande onderdelen zijn er namelijk nog veel meer belangrijke leerpunten. Uiteindelijk draait het om het aanleren van de juiste vaardigheden. Wat dacht je bijvoorbeeld van het verbeteren van je verkoopstrategie? Tijdens een commercieel opleidingsplan wordt er gewerkt met herkenbare situaties voor iedereen. Zo kan je de opgedane kennis eenvoudig toepassen in het dagelijks leven. Benieuwd naar de precieze inhoud van het commercieel opleidingsplan? Bekijk dan het aanbod van Automotive Academy.

https://automotiveacademy.nl/