Hoe krijg je relevante bezoekers op je website?

Milkydesign

Online marketing is voor bedrijven tegenwoordig een van de belangrijkste zaken die op orde moet zijn om veel klanten te trekken. Marketing is altijd al belangrijk geweest, maar de ontwikkelingen vinden momenteel in een zeer rap tempo plaats en het offline marketing valt steeds meer weg en wordt steeds meer vervangen door online marketing. Met een goede online marketing zorg je voor leads en clicks en dus rondweg meer bezoekers op jouw website. Het doel is het snel en makkelijk gevonden worden door klanten en het bovenaan komen in de zoekmachine.

Een hoge ranking in de zoekmachine

Het behalen van een goede ranking in de zoekmachine wordt ook wel Search Engine Optimization genoemd. Search Engine Optimization houdt in dat je de juiste content gebruikt om door de juiste klanten gevonden te worden. Een website kan gevuld worden met relevante informatie met betrekking tot het bedrijf, maar al is deze informatie informatie waar de klant veel aan heeft, het is eerst zaak de klant op de website te krijgen. Daarbij is het belangrijk dat je in je teksten de woorden gebruikt waar zoekers veel op zoeken. Met een goede zoekmachineoptimalisatie baseer je je content op het zoekgedrag van je doelgroep. Het is van belang zogenaamde sleutelwoorden in je website terug te laten komen. Dit zijn woorden waarop binnen jouw branche veel gezocht wordt door mensen. Op de website van Cherry Marketing kun je uitstekend geholpen worden met goede content. Het is belangrijk bezoekers op je website te krijgen. Je website is vandaag de dag je belangrijkste visitekaartje.

Een hoge ranking door middel van advertenties

Buiten SEO bestaat er ook SEA. SEA staat voor Search Engine Advertising. Daar waar Search Engine Optimization het zo hoog mogelijk komen in de zoekmachines is zonder gebruik te maken van betaalde advertenties is Search Engine Advertising het juist wel gebruik maken van betaalde advertenties. Wanneer je gebruik maakt van SEA betaal je per click. Jouw website komt bovenaan in de zoekmachine met de tekst “advertentie” erbij. Hoe meer mensen hierop klikken, hoe meer website bezoekers je krijgt maar dus ook hoe meer je zult betalen voor de advertentie. Een voordeel van SEA is dat je je budget wel onder controle houdt en een maximum bedrag kunt invullen dat je wilt uitgeven. Verder kun je bewust mikken op de juiste doelgroep. Dit heet targeting.

Een combinatie voor een goede zoekmachineoptimalisatie

Het beste is het maken van een combinatie tussen SEO en SEA. Uit feitelijke onderzoeken is tevens naar voren gekomen dat het gebruik maken van een goede Search Engine Optimization en het hiernaast gebruik maken van SEA de meeste bezoekers naar de website trekt en tevens de meest relevante bezoekers trekt. De sleutelwoorden waarop veel door zoekers wordt gezocht komen vaan terug in de website waardoor je sneller vindbaar bent en de advertenties zorgen dat je voor de juiste doelgroep te vinden bent.

https://cherry-marketing.nl/online-marketing/zoekmachineoptimalisatie/